banner2
Öne Çıkanlar Balıklıgöl Urfa Haber büyükşehir Sanlıurfa Başbakan

Hülya Avşar Suruç'taki Kobanililer'i ziyaret etti

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi tarafından Suriyeli misafirler için başlatılan yardım kampanyasına; Türkiye İş Kadınları Derneği tarafından yapılan yardımlarla bin elektrikli ısıtıcı, bebek maması ve bezi ile temel ihtiyaç malzemeleriyle destek verdi.

TİKAD Yönetim Kurulu Üyeleri; Kezban Hatemi, Zehra Neşe Kavak, Nilüfer Bulut, Demet Sabancı, Esra Öztürk ile sanatçı Hülya Avşar ve beraberindeki heyete eşlik eden AK Partili Büyükşehir Belediye Başkanı Celalettin Güvenç ve AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Zeynep Karahan Uslu ilk olarak Suruç Yatılı Bölge İlköğretim Okulunda (YİBO) kalan misafirleri çadırlarında ziyaret ederek, Büyükşehir Belediyesi’nin koordinasyonunda misafirlere; Mama, Çocuk Bezi ve temel ihtiyaca yönelik yardımda bulundular.

Yatılı Bölge Okulunda kurulan Çadırkentti gezen heyet, misafirlerle sohbet ederek, ihtiyaç tespitinde bulundular. İhtiyaçlar binaen Türkiye'deki hayırseverlerden destek istediler.

FOTOĞRAFLAR İÇİN BURAYI TIKLAYINIZ!...

Çadırkent ziyareti esnasında basın mensuplarına Suruç ziyaretleri kapsamında açıklamada bulunan heyet, sınırda yaşanan dramı dikkat çekmek amacıyla Şanlıurfa'da bulunduklarını ifade ettiler.

Güvenç, TİKAD Elini Taşın Altına Koydu

İlk olarak heyetin Suruç'u ziyaret sebebi hakkında açıklama yapan  Büyükşehir Belediye Başkanı Celalettin Güvenç, “Suruç’ta Kobani(Ayn El Arap) dramı duyurmak amacıyla Şanlıurfa'ya çok önemli misafirlerimiz geldi. 19 Eylül’den buyana Suriye’den gelen Misafirlerimiz için 76 Milyon insanımız büyük bir samimiyetle bu sorunu sahiplendi. Devletimiz, Belediyelerimiz ve Sivil Toplum Örgütlerimiz yaraları sarmak için harekete geçti ve Türkiye İş Kadınları Derneği de elini taşın altına koydu. Büyük bir sorumluluk göstererek İlimizi ziyarette bulundular" dedi.

Güvenç, TİKAD'a ve Duyarlı Sanatçımız Hülya Avşar'a Teşekkür Ediyorum

TİKAD'ın Çocuklar, kadınlar ve Yaşlılar için her türlü yardıma hazır olduklarını ifade ettiklerini belirten Başkan Güvenç, "Büyükşehir Belediyemizin Koordinasyonunda Nilüfer Hanım ve Sayın Kezban Hatemi Başkanlığında ilimizi ziyarette bulunup bir yardım kampanyası başlatmışlardı. Kendilerine teşekkür ediyorum.  İlk adımda gönderilen yardımlarla İçinde bulunduğumuz Çadırkentte 1000 adet ısıtıcıyı dağıttık" dedi.

Güvenç, Bu Durum Birleşmemize ve Kaynaşmamıza Vesile Olacak

Türkiye İş Kadınları Derneği tarafından Türkiye'nin duyarlı sanatçılarından olan Hülya Avşar'ı Suruç'a getirdikleri  için teşekkür eden Başkan Güvenç, " Bütün duyarlı insanlara gönül dolusu selamlarımı sunuyorum, teşekkür ediyorum. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi olarak inşallah bu vahim sorunun üstesinden geleceğiz. Bu durum birleşmemize ve kaynaşmamıza vesile olacak. Şu anda bunun ışığını görmenin mutluluğu içerisindeyim" dedi.

Bulut, Misafirlerin Daha İyi Şartlarda Yaşamaları İçin Elimizden Geleni Yapacağız

Kobani'de yaşanan insanlık dramı için Şanlıurfa'ya geldiklerini söyleyen Türkiye İş Kadınları Derneği Başkanı Nilüfer Bulut ise, “ Buradaki insanlık dramı için geldik. İnsanların sorunlarını nasıl çözebiliriz diye geldik. Bu gün yeni bir kampanya başlattık. Birçok insanın bu kampanyaya destek vereceğine inanıyorum. Kampanyanın başkanlığını ve sorumluluğunu Türkiye İş Kadınları Derneği Başkanı Sanatçımız Hülya Hanım yürütecektir. Bir yıla yayılan bir kampanya ile burada yaşayan insanların daha güzel bir şekilde ve güzel şartlar altına yaşamaları için elimizden geleni yapacağız" dedi.

Avşar, Evlerinden Çocuklarıyla Ayrılmış İnsanlar İçin Geldik

Türkiye İş Kadınları Derneği Kurucu Üyesi olan Sanatçı Hülya Avşar ise,  Sanatçılarında bu tür ortamlarda bulunması gerektiğini söyleyerek, "Şimdiye kadar bütün sorumluğunu üzerimde taşıyabilmem için bu güne kadar yapamadığım bir şeyi bugün burada yapmak istiyorum. 10 yılın üzerinde TİKAD’ın kurucu üyelerindenim elimden geldiği kadarıyla yardım yapıyorum. İnsanlık için ve evlerinden çocuklarıyla ayrılmış insanlar için geldik buraya. Bunu tamamen insani duygularla görmek ve yardım etmek için buraya geldik. Hiç kimse yurdunu ve ailesini terk edip başka bir yere gitmek istemez" dedi.

Avşar, Yardım Etmeye Devam Edeceğiz

İnsanların duygularını anlamak ve empati kurulması gerektiğini belirten Avşar, "Buraya geldiğim süre içinde farklı şeyler gördüm. Ailelerini ve evlerini bırakıp geldikleri için hiç memnun değiller. Buradaki insanlar 2 gün sonra evlerine gideceklerini söylüyorlar ve onların duyguları bu şekilde. Buradaki insanlar için elimizden geleni yapacağız. Burada bütün imkânların yapıldığını ve insanlar için sinema, tiyatro gibi aktivitelerinde olduğunu duydum ve gördüğüm gibi birçok yerde konforlu bir alan oluşturulmuş bundan dolayı emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Beraberimizde bir takım hediyeler getirdik. Yardım etmeye devam edeceğiz. Bir şeylere dokunmak için buraya geldik. Buradaki insanlık dramını herkesin görmesi ve buraya dikkat çekmek için geldim” şeklinde konuştu.

Hatemi, 'Sıkıntınız Sıkıntımızdır, Acınız Acımızdır' Sloganıyla geldik

Prof. Av. Kezban Hatemi ise “Biz buraya 'Sıkıntınız Sıkıntımızdır, Acınız Acımızdır' Sloganıyla geldik. İhtiyaçların elimizden geldiği kadarıyla  Türkiye’ye ses getirecek kadar, ülkemin duyarlı insanlarına örnek olmak için buradayız. Ben henüz insanlık değerlerini kaybetmemiş vatandaşlara buradan sesleniyorum; buraya gelin, burası bizim yüz akımız olsun. Bütün herkesi ve HDP’li arkadaşlarımı da burada görmek istiyorum. Hep birlikte eksiklikleri tespit edeceğiz. Biz elimizden gelen her şeyi yapmak için insani yardım için buradayız. Hiçbir siyasi endişe taşımıyoruz. Sayın Milletvekilimiz Zeynep hanım buradalar, 24 saat hizmet verdiğini görüyoruz” dedi.

Açıklamaların ardından çadırkentten ayrılan heyet, 11 Nisan mahallesinde yer alan Büyükşehir Beldiyesinin kurduğu Çorba evini ziyaret ederek yetkililerden bilgi aldılar. Daha sonra Suruç Belediyesi tarafından kurulan Çadırkent geçen heyet,  burada da yer alan misafirlerle sohbet ederek, ihtiyaç ve taleplerini dinlediler.

Çadırkent ziyaretlerinden sonra Suruç merkezde bulunan Kobani çadırkentte BDP'li Belediye Başkan yardımcısı Zuhal Ekmez'le birlikte ziyaret edilerek misafilrlerle görüştüler.

Buradan ayrılan heyet Suruç’a 10 Km uzaklıktaki Akören Köyünde kalan Ayn El Arap (Kobanili) misafirleri evlerinde ziyaret eden heyet buradaki çocuklarla ve kadınlarla sohbet edip kadınlara şal, çocuklara ise oyuncaklar ve ayakkabı dağıttılar.

Daha sonra Şanlıurfa'ya geçen heyet Vali İzzettin Küçük'ün de katılması ile akşam yemeğini Cevahir konuk evinde yedikten sonra THY tarifeli uçağı ile İstanbul'a döndüler.