Notice: Use of undefined constant amp_dizin - assumed 'amp_dizin' in /home/balikligol.com/public_html/amp/init.php on line 39

Notice: Use of undefined constant amp_blocks_dizin - assumed 'amp_blocks_dizin' in /home/balikligol.com/public_html/amp/init.php on line 40
Gıda Fiyatlarıyla İlgili Gelişmeyi Bakan Pakdemirli Açıkladı
Notice: Undefined variable: string in /home/balikligol.com/public_html/amp/script/script.php on line 33
Balıklıgöl HABER - Sondakika Şanlıurfa

Ekonomi

Koronavirüs salgını dolayısıyla yükselip-yükselmeyeceği merak edilen gıda fiyatlarıyla ilgili Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'liden açıklama geldi.

Gıda üretiminde bir sıkıntı olmadığını ve fiyatlarda artış olmayacağını açıklayan Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, "Makarna üreticilerimiz üretimde sıkıntı yaşamıyor, ihracata dahi devam ediyoruz." dedi. Bakan Pakdemirli CNN Türk'te canlı yayın programında yaptığı açıklamada; Önce iç pazarın taleplerinin karşılanacağını sonra ihracatın olacağını söyleyerek, gıda fiyatlarında gerileme olacağını dile getirdi.

Pakdemirli'nin açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

- Gıda fiyatlarında gerileme olacaktır. Türkiye'nin gıda problemi kısa, orta ve uzun vadede olmayacak.

LİMON İHRACATI İZNE BAĞLANDI

Gıda üretim ve fiyatları sürekli izleniyor. Ürün takiplerini yapıyoruz. Örneğin limonda bunu yaptık İhracatı izne bağladık. Bizim kararımızdan sonra yurtiçinde fiyatlar düştü, Rusya'da halden bana görüntü gönderdiler limon 4 dolara çıkmış.

Bu dönemde önce can sonra canan. Önce iç pazarın talepleri uygun fiyatla karşılanacak sonra ihracat. Üretim yüzde 100 devam ediyor. Bu dönemde yeni bir gıda enflasyonunun anlamı yok.

HAZİNE ARAZİLERİ BEDELSİZ OLARAK ALINDI

Bu dönemde işsiz kalanları üretime davet ediyoruz. Dün imzalar atıldı. Hazine arazilerinin bir kısmını bedelsiz olarak Tarım Bakanlığı'na aldık. Tarım ve Gıda ölmeyecek iki sektördür. Hazine arazilerinde hububat alanında değerlendirebilir.

BAKANLIKTAN UYGUN FİYATLI BALIK
Çipura ve levrek, 3-4-5 Nisan'da kampanyaya katılan tüm marketlerde ve seçkin balıkçılarda uygun fiyata satılacak.

EKMEK SATIŞINDA YENİ DÖNEM

Özellikle Şanlıurfa'da karşılaşılan Pazar ve açık yerlerde ekmek satışı yasaklandı. Bu tür satışları engellenmesi için için Gıda WhatsApp ihbar hattı devrede. Vatandaşlar aklına takılanları sorabilirler ve ihbarda bulunabilir. İhbar Numarası 0501 174 0 174.

GEREKİRSE HEPSİNİ BİZ ALIRIZ

Üreticiyi asla mağdur etmeyeceğiz. Ürünü tarlada bırakmayacağız gerekirse hepsini biz alırız. Borçlarla ilgili bir düzenleme üzerinde çalışılıyor. İmkanlar çerçevesinde üreticilerimiz için her şeyi yaparız.

AŞI ÇALIŞMALARI

Başta Pendik Enstitüsü olmak üzere çalışıyoruz. Kuş gribi hastalıklarını yenmiş bir ülkeyiz bunu da bu teşkilat ile yaptık. Hem aşı hem serum üzerinde yapılacak olan çalışmalarda bizim teşkilatımız son derece iddialı. Çalışmalara başladık, arkadaşlarımız çalışıyorlar. Eminim ki yakın zamanda önemli gelişmeler kaydedeceğiz.

Notice: Undefined index: video_resim in /home/balikligol.com/public_html/amp/modules/news.php on line 96

Notice: Only variables should be passed by reference in /home/balikligol.com/public_html/amp/functions.php on line 120

Notice: Undefined index: yorumuyelik in /home/balikligol.com/public_html/amp/modules/news.php on line 162
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.