Advert
Advert
Advert

Show TV’ye ampulle işkence cezası

RTÜK, ampulle yavaş yavaş yakılarak işkence edilme sahneleri içeren ‘Öldür.Com’ adlı korku ve şiddet filmini korumalı saat olan 24.00’ten önce yayınladığı için Show TV’ye 329 bin TL para cezası verdi

Show TV’ye ampulle işkence cezası
Show TV’ye ampulle işkence cezası
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), orijinal adı “untraceadle” olan “Öldür.com” adlı yabancı filmi içindeki işkence sahnelerini “korumalı saatler” içinde yayınladığı gerekçesiyle Show TV’ye ceza kesti. RTÜK uzmanlarının hazırladığı raporda filme ilişkin şu ifadelere yer verildi:
“Orjinal adı ‘untraceadle’ olan ‘Öldür.com’ aldı yabancı film korku ve şiddet içeren bir gerilim filmidir. Filmde ajanlar, FBI’ın Portland’daki bürosunda internete girerek, pedefollilerin, manyakların, kredi kartları kıranların, sapıkların izini sürmektedir. Film genel olarak şiddet ve gerilim üzerine kuruludur.
Yapılan incelemede canlı canlı yayınlanan acı içinde işkence ile öldürmeler ekranlara yansıtılmıştır. Saat 23.47’de ağzı, elleri ve kolları bağlanmış ve çevresine ampuller yerleştirilmiş bir adamın yavaş yavaş yanması ve acı çeken haldeki görüntüleri, yüzüne yakınlaştırılma yapılarak ekrana yansıtılmıştır. Yayın Hizmet Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 4. maddesinde tanımı verilmiş olan çocuk ve gençlerin yayınların izleme ve dinleme ihtimali olan 24.00-05.00 saatleri arasında saatlerde sınırlandırılmış, korumalı saatlerde bu tür yayın ekranda yer almaması gerektiği değerlendirilmiştir.”
Üst Kurul yaptığı toplantıda, uzman raporları doğrultusunda filmin korumalı saatler içinde yayınlandığı için ceza verilmesini karara bağladı. Kararda şöyle denildi:
“Neticede, 18 yaş ve üzeri için şiddet korku içerikli yayınlanan filmin, gece 24.00’ten sonra yayınlanması gerekirken saat 23’te yayınlandığı, çocuk ve gençlerin fiziksel zihinsel ve ahlaki gelişimine zarar vercek türde içerik taşıyan programlar, bunların izleyebilecekleri korumalı saatlerde koruyucu sembol kullanılsa dahi yayınlanamayacağı hususları dikkate alındığında 6112 sayılı Kanun’un 8. maddenin 2. fıkrasının hükmünün ihlal edilmiş olduğu görülmüştür. Sözkonusu kuruluşun idari para cezası uygulanmasına kararlaştırılmıştır.” Kararda, kurumun reklam geliri doğrultusunda kesilen para cezası 329 bin 694 TL olarak belirlendi.

Masturbasyona ceza yok
Üst Kurul, TRT Haber’de, 8 Ocak 2012’de sunuculuğunu Serdar Kuzuoğlu’nun yaptığı “Sosyal Medya” adlı canlı programda kullanılan “masturbasyon” ifadesini de incelemeye aldı. RTÜK uzmanları, Cem Davran’ın, “Ya herkes neyin ne olduğunu biliyor, bizim burada konuşmamızın bir masturbasyondan öte bir anlamı yok” ifadesinin mevzuata aykırı olduğu gerekçesiyle rapor hazırladı.
Raporda, TRT’nin “Türkçe’nin düzeysiz kaba ve argo kullanımına yer verilemez” kuralını ihlal ettiği vurgulandı. Ancak Üst Kurul, raporda ihlal vurgusu yapılmasına rağmen program sunucularının daha özenli davranması gerektiğine dikkati çekerek cezaya gerek olmadığı kararı aldı.
Kaynak: MİLLİYET
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Bizler Maddi ve Manevi Yönden Güçlü Gençlik İçin Çalışıyoruz
Bizler Maddi ve Manevi Yönden Güçlü Gençlik İçin Çalışıyoruz
Flaş Karar! İstifa etmeyen belediye başkanı görevden alınacak
Flaş Karar! İstifa etmeyen belediye başkanı görevden alınacak