Şanlıurfa özel şanmed hastanesi, şanmed hastane

Ana Sayfa Kültür Sanat Show TV’ye ampulle işkence cezası

Show TV’ye ampulle işkence cezası

RTÜK, ampulle yavaş yavaş yakılarak işkence edilme sahneleri içeren ‘Öldür.Com’ adlı korku ve şiddet filmini korumalı saat olan 24.00’ten önce yayınladığı için Show TV’ye 329 bin TL para cezası verdi

Giriş Tarihi: 21 Şubat 2012 Salı 09:19
Show TV’ye ampulle işkence cezası
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), orijinal adı “untraceadle” olan “Öldür.com” adlı yabancı filmi içindeki işkence sahnelerini “korumalı saatler” içinde yayınladığı gerekçesiyle Show TV’ye ceza kesti. RTÜK uzmanlarının hazırladığı raporda filme ilişkin şu ifadelere yer verildi: “Orjinal adı ‘untraceadle’ olan ‘Öldür.com’ aldı yabancı film korku ve şiddet içeren bir gerilim filmidir. Filmde ajanlar, FBI’ın Portland’daki bürosunda internete girerek, pedefollilerin, manyakların, kredi kartları kıranların, sapıkların izini sürmektedir. Film genel olarak şiddet ve gerilim üzerine kuruludur. Yapılan incelemede canlı canlı yayınlanan acı içinde işkence ile öldürmeler ekranlara yansıtılmıştır. Saat 23.47’de ağzı, elleri ve kolları bağlanmış ve çevresine ampuller yerleştirilmiş bir adamın yavaş yavaş yanması ve acı çeken haldeki görüntüleri, yüzüne yakınlaştırılma yapılarak ekrana yansıtılmıştır. Yayın Hizmet Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 4. maddesinde tanımı verilmiş olan çocuk ve gençlerin yayınların izleme ve dinleme ihtimali olan 24.00-05.00 saatleri arasında saatlerde sınırlandırılmış, korumalı saatlerde bu tür yayın ekranda yer almaması gerektiği değerlendirilmiştir.” Üst Kurul yaptığı toplantıda, uzman raporları doğrultusunda filmin korumalı saatler içinde yayınlandığı için ceza verilmesini karara bağladı. Kararda şöyle denildi: “Neticede, 18 yaş ve üzeri için şiddet korku içerikli yayınlanan filmin, gece 24.00’ten sonra yayınlanması gerekirken saat 23’te yayınlandığı, çocuk ve gençlerin fiziksel zihinsel ve ahlaki gelişimine zarar vercek türde içerik taşıyan programlar, bunların izleyebilecekleri korumalı saatlerde koruyucu sembol kullanılsa dahi yayınlanamayacağı hususları dikkate alındığında 6112 sayılı Kanun’un 8. maddenin 2. fıkrasının hükmünün ihlal edilmiş olduğu görülmüştür. Sözkonusu kuruluşun idari para cezası uygulanmasına kararlaştırılmıştır.” Kararda, kurumun reklam geliri doğrultusunda kesilen para cezası 329 bin 694 TL olarak belirlendi.
Masturbasyona ceza yok Üst Kurul, TRT Haber’de, 8 Ocak 2012’de sunuculuğunu Serdar Kuzuoğlu’nun yaptığı “Sosyal Medya” adlı canlı programda kullanılan “masturbasyon” ifadesini de incelemeye aldı. RTÜK uzmanları, Cem Davran’ın, “Ya herkes neyin ne olduğunu biliyor, bizim burada konuşmamızın bir masturbasyondan öte bir anlamı yok” ifadesinin mevzuata aykırı olduğu gerekçesiyle rapor hazırladı. Raporda, TRT’nin “Türkçe’nin düzeysiz kaba ve argo kullanımına yer verilemez” kuralını ihlal ettiği vurgulandı. Ancak Üst Kurul, raporda ihlal vurgusu yapılmasına rağmen program sunucularının daha özenli davranması gerektiğine dikkati çekerek cezaya gerek olmadığı kararı aldı. Kaynak: MİLLİYET
YORUMLAR
Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.
Bu Kategorideki Diğer Haberler
Şanlıurfa organize sanayi müdürlüğü, yatırım için herşey hazır
Bu habere de bakabilirsiniz

Beykoz'dan Hilvan'a Çok Amaçlı Kadın Kültür Evi

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz. © Copyright 2015 Balikligol.com