Şanlıurfa özel şanmed hastanesi, şanmed hastane

Ana Sayfa Güncel FETÖ'cülar Harran Üniversitesinde böyle kadrolaşmışlar...

FETÖ'cülar Harran Üniversitesinde böyle kadrolaşmışlar...

FETÖ terör örgütü geçmişte Şanlıurfa'da bulunan Harran Üniversitesinde nasıl kadrolaştıkları ortaya çıktı.

Giriş Tarihi: 10 Ağustos 2016 Çarşamba 09:52
FETÖ'cülar Harran Üniversitesinde böyle kadrolaşmışlar...

Yazarımız Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Musa Kazım Yılmaz FETÖ terör örgütü geçmişte Üniversitede nasıl kadrolaştıklarını detaylarıyla anlattı. 


"İHSAN SÜREYYÂ HOCAMIN HATIRLATTIKLARI" başlıklı yazısında Prof. Dr. Musa Kazım Yılmaz şunları yazdı;

Prof. Dr. İhsan Süreyyâ Hocamın Sakarya’da yaşadığı sorunların benzerini Şanlıurfa İlahiyatta yaşadım. Yıl 1993…  Doçent olarak atanmış ve Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde dekan yardımcılığına atanmıştım. Araştırma görevlisi ilanları çıkıyordu. 1993’te, İlk etapta 10 kadar araştırma görevlisi aldık.  Nispeten iyi bir sınav uyguladık. Dekanımız Prof. Dr. İbrahim CANAN (2009’da vefat etti), tarafsız davranmamız konusunda tüm jüri üyelerini uyardı.

1994’e gelince dekanımız Prof. Dr. İbrahim CANAN’ın “Kütüb-ü Sitte Tercüme ve Şerhi” adlı kitabı Zaman Gazetesi tarafından basılarak okuyuculara dağıtılmaya başladı. 1994’ün Haziran ayında yeni bir araştırma görevlisi sınavları yapmaya başladık. Her şey normal gidiyordu. Adayların sınav kâğıtları jüriler tarafından okunmuş veya okunmaya devam ediyordu. Ertesi gün evraklar Dekanlığa teslim edilecek ve kazananların listesi Rektörlüğe sunulacaktı.

Sınava giren Fetöcü elemanlara sınavda kopya verildi. Anacak bazı kontenjanlarda birden fazla eleman vardı ve dolayısıyla rekabet söz konusuydu. Fetöcü elemanlara kopya verilmediği için onların elemanlarının kaybetme ihtimali yüksekti. Bunun önüne geçmek için o gece Dekan İbrahim Canan’la irtibata geçildi ve Fetöcüler tarafından çaya davet edildi. Şanlıurfa’da, Feza Dershanelerinin üst katındaki misafirhanede onu ağırladılar. Fethullah Gülen o akşam Canan Hocaya telefon ediyor ve bir liste veriyor. Sonra, “Hocam, bunlar benim özel talebelerimdir. Benim yanımda tefsir-hadis okumuşlar. Bunları mutlaka kazandırmalısınız” diyor..

Dekan İbrahim Canan Hoca sabahleyin erkenden Fakülteye geldi ve jürilerle tek tek görüşmeye başladı. Bazı jüriler notlarını vermişler, bazıları da notları kesinleştirmemişlerdi. İbrahim Canan, şu anda prof. Veya doçent olup gözaltında olan veya tutuklu olan elemanlar için jürilere şunu söyledi: “Bu arkadaşların sınav kâğıtlarını yeniden değerlendireceksiniz. Geçer not almayanlara geçer not vereceksiniz. 35 puan alanlara 70 puan vereceksiniz” dedi.

Buna ilk karşı çıkan, o zaman yardımcı doçent olan, şimdi ise, Ankara’da felsefe profesörü olan Kazım Sarı Kavak oldu. Kazım Bey gerçekten yürekli çıktı ve: “Ben hiçbir zaman 35 puan alan birisine 70 vermem” dedi. Dekan, başına gelebilecek şeyler konusunda onu tehdit etti. Sonunda diğer iki jüri üyesinin marifetiyle adayın puanı yükseltildi ve kazandı. O kazanan kişi, şimdi Dicle Üniversitesinde prof. ve tutuklu bulunuyor.

Benim bulunduğum Jüri Tefsir jürisiydi. Yabancı dili geçen iki aday vardı. Jüride benden başka Prof. Dr. Hasan Hüseyin Tunçbilek (2012’de vefat etti), diğeri de şu anda gözaltında bulunan ve Şanlıurfa İlahiyatta 6 yıl dekanlık yapan Abdürrahman Elmalı’ idi.

Ben jüri başkanıydım. Dekan İbrahim Canan bana hitaben, “Musa Bey, Bu elemanı alacaksınız; itiraz kabul etmiyorum” dedi. Ben, “Ama hocam bu olur mu? Diğer adayın sınav kâğıdı daha iyidir. İsterseniz diğer arkadaşlara sorun. Arkadaşlar, Allah için söyleyin; bu kâğıt Dekan Bey’in almak istediği elemanın kâğıdından daha iyi değil mi?” dedim. Dekanla aramızda şiddetli bir münakaşa geçti. Hayatımda onu hiç böyle görmemiştim. Adeta hipnoz olmuş bir hali vardı. Adeta kükreyerek konuşuyordu. Not verme konusunda hak ve adaletten ayrılmayan Canan Hoca gitmiş, yerine Fethullah’ın emrini yerine getirmeye amade İbrahim Canan gelmişti.

Sonra Dekan diğer jüri üyelerine dönerek, “Musa Bey doğru mu söylüyor?” dedi. Hasan Hüseyin Bey, “Evet hocam, Musa Bey doğru söylüyor. Ama almak istediğiniz eleman hafızdır” dedi. Bunun üzerine İbrahim CANAN, “Tamam, şimdilik bu sınavda, hafız olduğu için bu elemanı alalım, ama daha sonra o arkadaşı da alırız” dedi. Ben de, “Hocam, biz hafızlık sınavını değil, araştırma görevlisi sınavını yapıyoruz. Eğer dediğin elemanı alırsak diğer elemana haksızlık olur. Eğer hak eden bu arkadaşı almazsanız vebali boynumuzda kalır”dedim.

Canan Hoca böylece Fethullah Gülen’in telefonla kendisine verdiği listenin tamamını, araştırma görevlisi olarak aldı. Arkasından, “Bölücülük yaptığınız için dekan yardımcılığı görevinden alındınız” diye bana bir yazı yazdı. Ona göre Fethullah’ın listesine itiraz eden herkes bölücüydü. Sonra sözünde durmadı ve: “alacağım” dediği adayı almadı.

O zaman alınan araştırma görevlilerinin tümü ya doçent Ya da Profesördür ve çoğu ya gözaltında veya tutukludur. İhsan Süreyyâ Hocamın anlattıklarının benzeri burada da yaşandı.

YORUMLAR
  • yorum2016-11-23 20:26:35Misafir

    Yani bilmesek inanacagiz hocam. Arkasından saydirdiginiz adamlardan elmalı hoca Paris sorbon doktoralı yedi dil bilen bir adam. Bu adam o ilmine rağmen idareniz tarafından bizim Yasin tebareke amme ezberimizi almakla gorevlendirilmisti.!A. bedir 12 yıl kuran atlası için bütün dünyayı maaşının üçte ikisini verip dolaşan bir insan, çalışma dünyada tek.İ.canani anlatmaya gerek yok zaten. Kısacası cemaat diye horladiginiz adamların hepsi liyakati oldukça yüksek çalışkan adamlar. İnandırıcı değilsin

  • yorum2016-10-22 19:24:22Aziz yalçın

    Musa hoca. söyledikleriniz çok ihtilaflı ve kişisel hırslarınızı içeriyor... Ayrıca madem bu kadar şey biliyordunuz neden Abdurrahman hoca görevdeyken dile getirmediniz. Ayrıca parti sözcüsü gibi konuşuyorsunuz... kısacası hiç inandırıcı değilsiniz. ..

  • yorum2016-08-16 18:06:31mustafa ışık

    Tefsir profesörü Ahmet Bedir Yozgat ilahiyatı oydu içine %100 fetocuları koydu. Bimer'e şikayet ettim; onlar da beni Bedir'e şikayet ettiler. Sonuçta Bozok ilahiyat fetocularla kurulmuş oldu. Tutuklandığını duyunca isabetli olduğunu düşündüm.

  • yorum2016-08-12 22:17:12Kelamcı

    Ben de merhum H. Huseyin hocadan yüksek lisansa başladım. Yanlış hatirlamiyorsam banada cemaatten olup olmadığımı sormuşlardı. Bende olmadığımı söylemiştim. Birinci yilin sonunda beni yuksek lisanstan atmışlardı. Hatta H. Huseyin hoca çok tedirgindi odasinda benimle konuşmadı telefonlar-odalar dinleniyor olabilir diye bahçede konuşmustu. Ozamanlar anlam verememiştim ama şuan olaylar daha iyi anlaşılabiliyor. 1 yılımı mahfedenlere hakkımı helal etmiyorum.

  • yorum2016-08-12 16:14:55misafir


    Açığa alınan hocaların yerini doldurmaya başlamışsınız bakıyorum. İnşallah hepsi Meşveretten olmaz, sonra sizi de aynı suçtan ithaf ederler hoca….

  • yorum2016-08-12 16:14:25misafir

    Prof. Kazım Sarıkavak’ı tanımam. Fakat dekan İbrahim Canan hocanın kendilerini tehtit ettiklerini tahmin etmiyorum. O dönemde üniversite öğrencileri kendilerini geçirmiyor diye İbrahim Canan Hocayı kaçırmış ve tehtit etmişlerdi. ‘’Bizi geçirmezseniz sizi bırakmayız’’ diye. İbrahim Canan hoca ‘’Beni öldürseniz de ben hakkınız olmayanı veremem’’ demişti. Öğrenciler baş edemeyince İbrahim Canan Hocayı bırakmışlardı.Bu o dönemde çok anlatılmıştı. Belki hatırlarsınız!

  • yorum2016-08-12 16:12:59misafir

    O dönemden arkadaş şunu söyledi ‘’ Ben ve bir arkadaş aynı notu aldık. Ben mi o arkadaş mı alınır çok merak ediyordum. Benim alındığımı duyduğumda çok sevindim.’’ Düşük not aldılarsa bu arkadaş neden böyle söyledi. Yoksa o dönemde sınava giren kardeşin alınmadı diye mi bu

  • yorum2016-08-12 16:12:32misafir

    Yazınızda fetöcü elemanlara kopya verildi, sonra verildi diyorsunuz. Çelişki var hocaa. Fetöcülerden başkası da kopya veriyormuş. Mesela siz. Merhum İbrahim Canan’ın Feza Dershanesi’nin üst katına davet edildiğini yazıyorsunuz. Telefon konuşmasını duyacak kadar yakınında mıydınız? O zaman size de Fetöcü diyebilir miyiz?

  • yorum2016-08-12 16:12:03misafir

    Bunların hepsi Meşveretin elemanları. Hatta 3 sene önce Halk Eğitim müdürüyken sizin arkadaşınız tarafından alınan başka bir hocamız. Ve yine aynı hoca tarafından alınıp sonra ismi nahoş şeylerle anıldığında istifası verilen hocamızda sizler tarafından üniversiteye alındı.

  • yorum2016-08-12 16:11:13misafir

    1993-1994 yılında araştırma görevlisi alındı. Bunların içinde FETÖ, Meşveret, Tarikat üyesi, MHP hatta derin … in bile elemanları vardı. Siz bunu bizden daha iyi bilirsiniz. Meşveretin elemanlarının sayısı FETÖnünkiyle aynıydı. Mesela Harran Üniversitesi’nde iken birkaç yıl önce Bolu’ya tayin isteyen akademisyen arkadaş. Bir diğeri o dönemde sizin tarafınızdan alınan ve mecliste bulunan arkadaş... şuan başka şehirlerdeki akademisyen ve hala Harran Üniversitesi’nde çalışan arkadaşlarınız var.

  • yorum2016-08-12 15:47:48misafir

    Musa Kazım Yılmaz’ın yazısına ithafen,
    Sn. Musa Kazım Yılmaz hoca,
    Yaptığım araştırmada Risale-i Nur talebesi(Meşveret üyesi) olduğunuzu öğrendim. Hoca, 20 küsür yıldır birlikte çalıştığınız mesai arkadaşlarınıza bu şekilde iftira atmanız; arkasından vurmanız çok üzücü. Mesai arkadaşlarınızı sevmeyebilirsiniz biraz vefalı olmanızı beklerdim.

  • yorum2016-08-12 15:04:32Sdk

    92 de benim için gelen kadroya ziya kılıç kendi yeğenini almış ve beni yolda bırakmıştır.. bin sayfa kütübi sitte ye ait tercümeyi bilgisayara geçirdim aylarca süren çalışmalarımla. emeğimin karşılığını bile vermediler, elmalı, güler ve bir iki kişi daha.. öbür dünya yok mudur vardır elhamdülillah.. biz hakkımızı burda alamadık öbür dünyada yakalarındayız.. inşallah..

  • yorum2016-08-11 21:31:14Zeynep Aydın

    Yazida adi gecen İ.Canan hoca vefat ettiği için kendisine söz hakki doğmuş olsa dahi şu durumda hakkını savunacak durumda degildir. Dinimizde "vefat eden biri hakkinda iyi konusmak gerekir" düsturu ile bu konudaki soylenecek sözler kendi hayatta iken soylenmeli hesaplaşmali helalleşilmeliydi. O zaman söylenmemiş sözlerin şu durumda soylenmesi öluye haksızlık ve saygısızlıktır.

  • yorum2016-08-11 21:25:46İbrahim uyar

    Nen mezkur yillarda orada ogrenciydim. Hocamin anlattiklarina sahitligimiz yok ama hissediyor ve biliyorduk. Okuldaki fetocu ogrencilerle biz de ayri muamele goruyorduk ve canan hocanin fetocu oldugunu da nilmeyen yoktu.

  • yorum2016-08-11 13:09:57mustafa alak

    inşallah bundan sonra hak ve batılı ayırıp ona göre davranırsınız...
    eğer böyle şeyler ilahiyat fakültelerinde oluyorsa ki oluyormuş... Allah bizi ıslah etsin...

  • yorum2016-08-11 08:37:12Bu Nasıl İlahiyatçı Kanunu

    Devlet düzgün sınav yapmasını bir türlü beceremedi. ÖYP insan eli değmeden tamamen elektronik ortamda yapılsa Hak eden insanlar girse bu kadrolara Layıkıyla görevlerini yapsalar ne güzel olur. Cemaatler eğer siyaset yapacaklarsa Devlet Kurumlarındaki kadroların peşinde koşacaklarsa Siyasi partilere katılsınlar Allah'ın Kitabını dinini kendi çıkarları için kullanmasınlar.

  • yorum2016-08-10 18:45:46Abdullah nuri

    Yahu kardeşim adam bu sebeple dekan yardımcılığından azledilmiş. Hakkımı helal etmem diyorsun. Silahl dekanın odasına mı dalsaydı

  • yorum2016-08-10 18:24:32Mustafa sarı

    Ayrıca yeniasya ve okuyucu nurcularin da kadrolaşmalarıni da yasarsa seviniriz

  • yorum2016-08-10 18:08:22O. ŞEKERCİ

    Hocam özü sözü doğru olan hocalarımızdan razı olsun. İyi ki talebenizim hocam Allah sizden razı olsun.

  • yorum2016-08-10 18:05:28mehmet sarı

    Hocam. Kızılay daki mekana ugrayıp universiteye gecmek icin kırmızı kitapları taşıyanlarla ilgilide bir yazı bekleriz

  • yorum2016-08-10 14:39:20Musa K. YILMAZ

    Bazıları "Şimdiye kadar neden sustunuz?" diyorlar. Ben ve benim gibiler hiç susmadık, ama dinleyecek ne bir makam ne de bir yetkili şahıs vardı... Herkes cemaatten korkuyordu. Düşünün, eğer Şikayet edenin dilekçesi, şikayet konusu olan şahsın eline geçiyor ve sizi sorgulamaya başlıyorsa, siz kime güvenip de konuşacaksınız?

  • yorum2016-08-10 14:26:42emin yaprak

    Bir onceki yorumda adim yanlis yazilmis lutfen duzeltin. ..

  • yorum2016-08-10 14:18:00emin yapra

    Hocam niye simdiye kadar sustunuz. Hatta kayitlarin bile silindigi bir ortamdan simdi konusmak akliniza geldi. O magdurlardan biri de benim. Hakkimi size ve canana helal etmiyorum.

  • yorum2016-08-10 14:10:14öğrenci talebe

    her sene hazırlık sınıfında mağdur edilen onlarca kişinin vebalini kim ödeyecek 350 mevcut hazırlık sınıfında 300 kişinin tekrardan muafiyet sınavını girme durumunu kim ele alacak harran üniversitesi öğretim görevlileri hiç bir zaman üzerine düşeni yapmamıştır.

  • yorum2016-08-10 13:42:24Misafir

    Tefsir jürisinde sizden başka herkes fetöcüymüş anlaşılan hocam

  • yorum2016-08-10 12:42:00MİSAFİR

    MUSA HOCAM ÖLÜLERİN ARKASINDA KONUŞTUNUZ SAG OLAN KİŞİLERİN VE FETÖCÜLERİNDE İSİMLERİNİ SÖYLESENİZ

  • yorum2016-08-10 12:27:41İsmail Aksoy

    Merhum ibrahim canan gibi niceleri hâin kumpasların mahkûmu ve esiri oldular. Rabbim affetsin.

Bu Kategorideki Diğer Haberler
Şanlıurfa organize sanayi müdürlüğü, yatırım için herşey hazır
Bu habere de bakabilirsiniz

Vali Tuna, Viranşehir’de bir dizi inceleme yaptı

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz. © Copyright 2015 Balikligol.com