Şanlıurfa özel şanmed hastanesi, şanmed hastane

Ana Sayfa Dünya Ak Partiye Karşı Kirli İtifak

Ak Partiye Karşı Kirli İtifak

Giriş Tarihi: 15 Eylül 2010 Çarşamba 14:49
Ak Partiye Karşı Kirli İtifak
width=240
 

Anayasa değişiklik paketinin kabul görmesinden sonra Erdoğanın üçüncü kez Türkiyenin başına geçmesinden endişelenen İsrail atağa geçti.

Daha önce İtalyan bir gazeteye “Türkiye Hizbullahı silahlandıracak” şeklinde asılsız bir haber servis eden İsrail bu kez kendisine yakın İngiliz The Daily Telegraph gazetesine ilginç bir haber servis etti.


MEHMET NEDİM ASLAN/LONDRA

Özgürlüklerin önünü açan anayasa değişiklik paketinin yüzde 58lik gibi büyük destekle kabul görmesi büyük yankı uyandırırken, Türkiyede olduğu gibi dışarıda da bu değişikliğe gölge düşürmek için çabalar sürüyor. İsraile yakınlığıyla bilinen İngiliz gazetesi The Telegraphın “AK Parti İrandan 25 milyon Dolar yardım aldı” şeklinde bir haber yayınlaması dikkat çekti.

GAZETENİN İDDİASI
Türkiye karşıtlığıyla bilinen gazete, Batılı diplomatların Erdoğanın İrandan önemli miktarda yardım aldığına dair raporlardan endişe ettiğini yazdı. Gazete, İran ile AK Parti arasındaki anlaşmaya göre İranın ilk önce 12 milyon Dolar vermeyi kabul ettiğini ve 25 milyona kadar olan yardımın geri kalanını da bu yıl sonunda vereceğini öne sürdü. Gazete ayrıca bu paranın Erdoğanın genel seçimlerde yeniden seçilmesi için harcanacağını ileri sürdü.

ERDOĞANIN ÜÇÜNCÜ KEZ SEÇİLMESİNDEN ENDİŞE EDİYORLAR
İsraile yakınlığıyla bilinen The Telegraphın “Batılı diplomatlara göre” diyerek verdiği bu haberin İsrail tarafından referandumun kabul edilmesinden sonra AK Partiyi karalamak amacıyla yapıldığı belirtiliyor. Mavi Marmarada 9 barış gönüllüsünü katleden İsrail, Türkiyenin sert tepkisiyle karşılaşmış ve bu yüzden Batılı ülkelerde Türkiye karşıtı kampanyalarda bulunmuştu. İsrail, geçtiğimiz ay da İtalyan bir gazeteye “Türkiye Hizbullahı silahlandıracak” şeklinde bir haber servisi yapmıştı. Referandumun kabul edilmesinden sonra Erdoğanın Türkiyenin başında üçüncü kez kalacağından endişe eden İsrailin, bu yüzden Avrupa ve Amerikada Erdoğan karşıtı bir kampanya başlattığı ifade ediliyor.

İSRAİL, TÜRKİYE KARŞITI HABER SERVİS EDİYOR
İsrailin Türkiye ve Erdoğan karşıtı kampanyasında Batılı gazeteleri kullanması ise dikkat çekiyor. Amerikada The Washington Post aracılığıyla Türkiyenin İslam dünyasına yaklaştığını ve Batıya sırtını döndüğü şeklinde haberler servis eden İsrail, İtalyan Corriera Della Sera gazetesine de “Türkiye Hizbullahı silahlandıracak” şeklinde asılsız haberler servis etmişti. İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin de “İran AK Partiye yardım etti” şeklindeki haberinin referandumdan hemen sonra gelmesi İsrailin önümüzdeki günlerde AK Partiye karşı yoğun bir kampanya başlatacağına dair ipuçları veriyor. İsrail yanlısı medya organlarında Türkiye karşıtı yayınların yeniden başlamasının Finlandiya Dışişleri Bakanı Alexander Stubbın “Türkiye, dünyanın en etkili beş ülkesinden biri” şeklindeki sözlerinden sonra gelmesi de dikkat çekiyor.

HÜRRİYET VE DAILY TELEGRAPH
Bu arada The Daily Telegraphın “İrandan AK Partiye 25 milyon Dolar yardım” başlıklı haberini akşam saatlerinde internet sitesine sokması da dikkat çekti. Haber The Daily Telegraphın ana sayfasında yer almamasına rağmen Hürriyet gazetesinin internet sitesi haberi manşetine taşıdı ve “Ak Parti Genel Merkezinden İngilterede yayın yapan Daily Telegraph gazetesine çok ağır bir açıklama yapıldı. Daily Telegraph Gazetesi 1.5 saat önce internet sitesine haber koyarak şu iddiada bulundu: Adalet ve Kalkınma Partisi İran yönetiminden 25 milyon dolar seçim yardımdı aldı. Özeti bu olan habere Ak Parti Genel Merkezinden çok sert bir açıklama geldi.” ifadelerini kullandı. The Daily Telegraph daha önce de Türkiye karşıtı haberlerinde kaynak olarak Hürriyet gazetesini göstermişti.

AK PARTİ ÖZÜR TALEP ETTİ

Öte yandan İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin yayınladığı bu haber AK Parti tarafından sert bir şekilde yalanlandı ve gazeteden özür talebinde bulunuldu. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik imzalı açıklamada şöyle denildi: “14 Eylül 2010 tarihli (bugün) gazete makalenize istinaden yazmaktayım. İktidar partisi olan Adalet ve Kalkınma Partisi hakkında gazeteniz ve web sitesinde yayınlanmış olan bu haber bizi tam anlamıyla şaşkınlığa uğratmıştır. Böyle bir olay asla gerçekleşmediği gibi, haberinizdeki iddialar hiçbir kanıta dayanmamaktadır. Yalanlardan başka hiçbir şeye dayanmayan bu haberi kati olarak reddediyor ve Partimiz aleyhine yapılmış böylesine temelsiz ve sinsi bir iddianın gazetenizde nasıl basılmış olabileceğine dair derhal bir açıklama bekliyoruz. Ayrıca, acilen kamuya duyuracağınız bir özür ve düzeltme ile birlikte, söz konusu makalenin kamu açıklaması yapılarak web sitenizden derhal silinmesini talep ediyoruz. Bu konuyu ulusal ve uluslararası mahkemelere götürme hakkımızı saklı tutuyoruz.”

habervaktim.com

 

YORUMLAR
Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.
Bu Kategorideki Diğer Haberler
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz. © Copyright 2015 Balikligol.com