banner2
Öne Çıkanlar toz Douglas Tanquee Bozova Belediye Başkanı Suphi Aksoy kayıkhane ÇATAK tesisleri

Van’ın Gevaş ilçesinde bir lokantada TÜRSAB tarafından onuruna verilen yemekte konuşan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, turizmin bacasız bir sanayi olduğunu söyledi.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Arıcı, Van ile ilgili yapılacak olan çalışmalar hakkında Kültür ve Turizm Bakanlığı’na sunulacak olan projelerin yerel yönetimlerin işi olduğunu belirterek, kendilerine proje ile gelen bütün yerel yönetimlere bakanlık olanakları içerisinde destek vereceklerini ifade etti.

“Van birçok kültür miraslarımızın ortak bölgesi”

Arıcı, Van Müzesi binasını ziyaret ettiklerini ve örümüzdeki yıl teşhir ve tanzim yapılarak hizmete açılacağını belirterek, “Bunun yanında kalemizin diğer yanında, Van’ın eski şehrinde arkeolojik kazılarımız devam ediyor. Orayı da gün yüzüne çıkarıp yine ziyaretçilerimize açacağız. Van Kalesinin restorasyonu büyük ölçüde tamamlandı. Bugün de Akdamar Adası’nı ziyaret ettik oradaki Kiliseyi gördük. Tabi bu inanç turizmi açısından önemli bir kilisedir. Hem yurt içinden hem de yurt dışından birçok ziyaretçisi var. Ayrıca komşumuz İran’dan da buraya ziyaretçilerimiz var. Kültür turizm açısında misafirlerin olağanüstü ağırlayacağını biliyoruz. Çünkü bu bölgeye baktığımız zaman sadece Van’ı kastetmiyorum. Hatay’dan başlayarak Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Van bütün buraya geldiğimizde hem müzelerimiz hem de açık hava müzelerimiz, hem arkeolojik kazılarımızı kalelerimiz birçok kültür miraslarımızın ortak bölgesi, o yüzden dünde turizmci arkadaşlarımızın açıklamış olduğu bir rakam vardı. 500 binli rakamları bulduk dediler. Bu yılsonuna kadar 1 milyona yaklaşacak ve bunu geçecektir.” Dedi.

“Van ve diğer bölgelerde bulunan turizm potansiyellerini ayağa kaldırarak çıkacağız”

Bacasız sanayi dedikleri turizm geçen yıl Türkiye’nin yüzünü güldürdüğünü söyleyen Arıcı sözlerinin devamında, “2013 rakamlarıyla 36 milyon misafirimiz vardı ki 33 milyar dolara yakın bir gelirimiz vardı. 2023 yılında 50 milyon turist 50 milyar dolar hedefimiz vardı. Biz bu hedeflerimizin üzerine çıkacağız. Nasıl çıkacağız? Van ve diğer bölgelerde bulunan turizm potansiyellerini ayağa kaldırarak çıkacağız. Van’da bunu yapabilecek kapasitede bir ilimizdir. Dinamikleri hazır zaten dün baktığımızda fuarda çok büyük bir katılım vardı. Dışarıdan gelen illerimizin katılımı ve coşkusu iyiydi. Bunlar bir birilerine eklenince olamayacak şey yoktur. Akdamar Adası’nda ki kilise de bundan birkaç gün önce orada bir ayin yapıldı. Bu hem yurt içinde hem de yurt dışında bu bölgenin tanıtımı için önemlidir. Bunların artarak genişlemesi gerekiyor. Eskişehir’de baktığımız zaman kiliseler var. Bunlar restore edilecek ve gün yüzüne çıkarılacak. Bunlarla Van ilimiz, Van Kedisinin yanında, kültür turizmiyle de çok iyi yerlerde yer alacağına inanıyoruz.” İfadelerini kullandı.

“Selçuklu Mezarlığının görünümünü hoş görmüyoruz”

Bir gazetecinin, Halime Hatun Kümbeti ile ilgili sorusuna Arıcı: “Görüntüye baktığınız zaman hoş bir görüntü değil. Arkasındaki o yüksek binaların gönül isterdik ki olmaması. Orası bir sit alanı olarak değerlendirilmesi gerekiliyordu. Hoş bir görüntü olmamış. Ama biz Selçuklu Mezarlığının görünümünü hoş görmüyoruz. Hem Gevaş belediyemiz, kaymakamlığımız hem de kültür ve turizm bakanlığı olarak orayı projelendirip Ahlat’ta ki gibi ayağa kaldıracağız.” İfadelerini kulandı.

“Özel uçak firmalarını Van’a getirtemiyoruz”

TÜRSOB Van İl Başkanı Cevdet Özgökçe ise Bakan Arıcı’dan destek isteyerek, “Bizim bölgemizde uçak firmaları yaklaşık 70-80 gündür defalarca yazı yazmamıza rağmen 300 TL’nin altında uçak bilet bulamıyoruz. Bu konuda bize yardımcı olmanızı rica ediyorum. Özel uçak firmalarını Van’a getirtemiyoruz. Toplantıların, seminerlerin ve konferansların bu güzel kentimizde yapılmasını istiyoruz. Bunların burada yaptığınız zamanda buradaki acenteler ile birlikte çalışmanızı istiyoruz. Maalesef buradaki kurumlar ve bankalar batı illerindeki acenteler ile çalışıyorlar.” Şeklinde konuştu. (Hacı Yılmaz-İLKHA)