banner2
Öne Çıkanlar haber Urfa Nicolò Zaniolo Beştepe Millet Camii Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Kararda Değişiklik

Başbakan Yardımcısı Yılmaz Solhan'da açılışlara katıldı

Başbakan Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Bingöl’ün Solhan ilçesinde hizmete sunulan kamu yatırımlarının toplu açılış törenine katıldı.

Bingöl Valisi Yavuz Selim Köşger, AK Parti Bingöl Milletvekili Adayları Enver Fehmioğlu, Yusuf Coşkun ve İl Başkanı Yılmaz Seven ile birlikte Solhan’a gelen Başbakan Yardımcısı Yılmaz, İlçe Kaymakamı Fatih Okumuş ve Belediye Başkanı A. Hakim Yıldız tarafından karşılandı.

Sabah kahvaltısında vatandaşlarla bir araya gelen Yılmaz, burada açıklamalarda bulundu.

Solhan’a son 10 yılda 500 milyon TL civarında yatırım yapıldığını kaydeden Yılmaz, “Bütün yapılan yatırımlarla Solhan çok farklı duruma gelmiş durumda. Solhan’ı daha iyi noktalara taşıyacağız. En son Solhan’a üniversiteyi de getiriyoruz, meslek yüksekokulumuzun inşaatı devam ediyor. Gelecek seneden itibaren Solhan artık bir üniversite şehri olacak. Yine havaalanımızı Bingöl, Genç ve Solhan’ın kolay ulaşabileceği bir alana yaptık. Bingöl-Solhan yolunu da BSK programına dâhil ettik. Duble yol yaptık, yolda hiçbir sıkıntı yok.” dedi.

İlçenin ihtiyacı olan hükümet konağı için yer tahsis edildiğini söyleyen Yılmaz, “Yer konusunda sıkıntı vardı onu da çözdük. Solhan’ımızı kimliğine uygun bir hükümet konağına kavuşturacağız.” diye konuştu.

Solhan’a yatırım yapmaya devam edeceklerini ifade eden Yılmaz, “Solhan’ın eğitime ne kadar önem verdiğini bildiğimiz için eğitime öncelik verdik. Yurtlar, pansiyonlar, okullarla bir eğitim kampüsü oluştu. Sadece Solhan’dan 800 öğrenci üniversitede okuyor, bu gençler gelecekte Solhan’a da, Bingöl’e de ülkeye de çok faydalı insanlar olacak. Yine özel idaremiz kanalıyla yatırımlar yaptık. Sadece özel idaremiz kanalıyla son 10 yılda Solhan’a 50 milyonun üzerinde yatırım yapıldı. Solhan bütün bu altyapılarla birlikte üretim alanında da bir atak yapmaya başladı. Öte yandan hayvancılık tesisleri kuruldu, önümüzdeki dönemde bu tesisleri daha da geliştireceğiz. Son seçim beyannamemizde şunu yaptık, yemden ve gübreden vergi almayacağız. Yem ve gübre fiyatlarında önemli bir düşüş olacak. Bu hayvancılık ve bitkisel üretim açısında da faydalı olacak. Yine DAP kanalıyla kırsal alanda hayvan içme suyu göletleri yapmaya başladık. Bu sene Sıvatları dağıttık. DAP kanalıyla tarımsal sulama geliştirilmelerine destek oluyoruz.” şeklinde konuştu.

Yapılan törenle Gençlik Merkezi, 500 Seyirci Kapasiteli Kapalı Spor Salonu, Dilektepe 14 Derslikli Eğitim Binası, Merkez YBO 14 Derslikli Eğitim Binası ve Kapalı Spor Salonu, Anadolu İmam Hatip 24 Derslikli Eğitim Binası ve 200 Kişilik Erkek Öğrenci Yurdu, Öğretmen Veli Tuğa 14 Derslikli Eğitim Binası, Mini Terminal ve Ziyaret Parkı’nın açılışları yapıldı.  (İLKHA)