banner2
Öne Çıkanlar Sanlıurfa Urfa URFASPOR Diyarbakır Faruk Çelik

Eskişehirli Öğrenciler Urfa'daki Kardeşleriyle

Eskişehir’deki çeşitli okullardan seçilen 89 öğrenci 5 personelle toplam 94 kişi, 2 otobüsle Şanlıurfa’ya geldi. Elruha otelinde konaklayan öğrenciler Şanlıurfa’nın Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Yenişehir Anadolu Lisesi ve Şanlıurfa Spor Lisesi öğrencileri arasında seçilen öğrencilerle birlikte kahvaltı yaptı.

Yapılan kahvaltının ardından Şanlıurfa’nın tarihi ve turistik mekânları gezildi.
Ekip sorunlusu emekli eğitimci Gürsel Gedik yaptığı açıklamada, Eskişehir’in Türk Dünyası Kültür Başkenti olarak çok yoğun bir çalışma dönemi geçirdiğini ve bazı çalışmaların devam ettiğini kaydetti. Eskişehir Valiliğinin, ”Eskişehirli Kardeşleriyle Buluşuyor” projesi kapsamında, Konya, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Mardin ve Midyat’ta, kültür gezileri düzenlediklerini ve bu projesine çok önem verdiklerini söyleyen Gedik şöyle konuştu: Yaklaşık 6-7 bin öğrenciyi Türk dünyası ülkelerine, Balkanlar’a, Avrupa’nın çeşitli ülkelerine göndermiştik. Şimdi’ de Anadolu’ya da bu gezileri yapmaya başladık. Hedefimiz şu, gezdiğimiz illerdeki öğrencileri kardeşleri ile buluşturmaktır. Konya, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Mardin ve Midyat bizim için bir bütündür. Yunus’un sevgisiyle geldik buraya. Ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti ve bayrağımız tek… Kardeşçe bu vatan toprağında yaşıyoruz. Ülkemizi artık bu gençlere emanet edeceğiz. Bu gençlere ülkemizi en üst seviyeye yükseltecekler.
Bir sonraki tur’da 135 öğrenci ile geleceklerini belirten Gedik, “Bu sayı giderek artacaktır. 7-8 bin gibi bir öğrenci grubu buralara gelecektir. Buralardan da öğrencileri alıp Eskişehir’de getirilmesi planlanıyor. Bu böyle devam edecek gibi görünüyor. Çünkü bunu biz istiyoruz, özlüyoruz, gençler de istiyor. Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Ajansı etkinliklerine ve bu projeye çok önem veriyor” şeklinde konuştu.
Şanlıurfa Spor Lisesi Müdürü İsmail Kaya’da yaptığı açıklamada “Eskişehir Kardeşleriyle Buluşuyor” projesi kapsamında Eskişehir’deki çeşitli okullardan seçilen 89 öğrenci 5 personelle toplam 94 kişi Şanlıurfa’ya geldiler. Misafirlerimizi ilimizde en iyi şekilde ağırlıyoruz. Geziye katılan öğrencilere Şanlıurfa’nın tarihi turistik yerlerini gezdirdik. Müthiş bir şekilde kültür kaynaşması oluştu. Bir anlamda da Ülkemizin doğusuyla batı arasında bir kaynaşma oluştu diye düşünüyorum dedi.
Şanlıurfa’ya gelmekten son derece mutlu olduğunu belirten, Büşra Aydemir isimli öğrenci de, "Herkes açısından çok önemli buluyorum. Yeni kişilerle tanıştık, yeni yeni yerler gördük. Tarihi mekânları gördük. Şanlıurfa’yı dizilerden tanıyorum, buraya gelmekten dolayı çok mutlu oldum" dedi.
Şanlıurfa ve Eskişehirli öğrenciler daha sonra hep birlikte hatıra fotoğrafı çekti. Duygusal anların yaşandığı buluşmada, öğrenciler ayrılırken hüzünlendi.